Friday, March 27, 2009

Aku Yg Sdg Mmberi Tazkirah..


Fuh..lega. Bru blik dri maybank ni.. dh la mahal tmbg teksi. abis duet aku 20 hingget pegi balik pdhal 4-5 mnit je nk pegi c2. tp xksah la sbb aku ade mende yg lgi pnting nk wat kt c2.
Aku ni xblh la klu org mntak tlg kt aku. Msti rse nk tolong je.(tp korg jgn la plak ngade2 mntak tlg kt aku pasni..aku tlg org yg mmg btol2 susah je). Sbnrnye ad kwn aku mntk tlg. Duet pnye pasal. So, tlg la...duet jpa kn byk, so tlg la member yg m`merlukn..
W/pun kte x nmpak ape kelebihan dari ape yg kte wat tp yg pastinye Allah akn bgi balasan yg setimpal atas stiap ape yg kte wat. Cube korg bygkn..smbhyang, sbg contoh..klu kte smbhyang n sbg blsannye Allah bgi duet kt kte..ofkoz sume org nk smbhyang. silap2 org kafir pun msuk Islam sbb dye fkir blh dpt duet ble smbhyang. So, ape la slahnye klu kte m`bntu sesape yg m`merlukn bntuan selagi kite mmpu. Klu baek ape yg kite kerjakn, nescaya baek la blsan yg Allah bg kt kte nnti and vice versa. (erk, xtau vice versa??) vice versa ni mcm lawan bgi ape yg aku ckp td la..xkn aku nk tulis satu2 kot, letih la aku nk type kt kibod ni..xkn aku nk tulis "klu jahat yg kite wat, maka buruk la blsan Allah nnti" (err..nanti jap.aku rse cm pelik je... **aku tgh b`fkir** adus, a`ah..aku dah ckp da ape yg d`masukkn dgn vice versa tu upenye..cis!) Sbg ksimpulannye, B`buat baeklh kpd sume org & yakinilh jnji2 Allah. tp klu nk wat baek, kne la wat ngan ikhlas..kn3?
“Berbuat baiklah (kepada hamba Allah) seperti
Allah berbuat baik kepadamu (dengan
pemberian nikmat-Nya yang melimpah).”
(Surah al-Qasas, ayat 77)

4 comments:

Ahmad Faiz said...

lu ni mata duitan la.
muahaha

Mus said...

yela 2..

Unknown said...

ada hadis menyatakan:"Berbuat baiklah kepada orang yang berbuat jahat kepada kamu".ingat senang ke nak buat baik pd org yg buat jahat kat kita? Yakini bahawa semua kebaikan yg kt buat pasti ada ganjaran hikmahnya.Akhlak baik dtg dari hati yg baik.So, teruslah berbuat baik.

Mus said...

btol 2..tq2