Friday, July 17, 2009

Apekah ?!

...
 


Kul 3++ ptg, aku start study fizik. Petang ni ade test. So, aku pon bace la topik Bernoulli`s Principle. Harap2 dpt habiskn topik yg laen gak. Aku amat yakin bahawa aku bole abeskn chapter2 yg laen gak dgn syarat aku memanfaatkn 3 jam yg ada sblm test b`mule. Hampir 25++ minit berlalu..
 ...
Sedang aku asyik menelaah buku teks fizik yg tebalnye kurg cket je dr Kamus Dewan tu, pintu bilik aku diketuk. Tok..tok..tok !! Agak kuat bunyi ketukan tu. Aku sedikit tergezut. Hantu ke?? Or adakh pencuri?? Peluh mule membasahi dahi dan terus menitik di lantai. Lalu ku seka peluh2 yg menitik itu dgn lengan bajuku. 
 ...
Aku mendengar pintu bilikku dibuka dengan kuat sekali sekaligus memeranjatkn aku. Lalu aku perlahan-lahan memberanikn diri utk memandang ke belakang. Alangkah tergezutnye aku (sekali lagi) bile mendapati yang membuka pintu itu adlh Khairul Azman bin Mohd Rahimi merangkap roommate Mohamad Nazahurin bin Mazlan Halili. Ek eleh, mamat ni upenye. Mati-mati aku ingat hantu pocong yg gie ketuk pintu bilik aku td. (Mmg la,ng0ng..mne ade antu ptg2 ni!). Tiap2 pagi, Khairul Azmanlah yang selalu dtg ketuk pintu aku ajak gie kelas. Aku jgn harap la nk ketuk pintu bilik beliau pepagi bute ajak gie kelas. Bangun lmbt nk mamp0s. Kalah anak dara. Haha.. 
 ...
Disebabkn bosan asyik muke Khairul Azman yang memanjang duk ketuk pintu bilik aku, aku pon terus la study fizik. Yela, lps smbhyang Jumaat aku mmg xde kelas, test pon lmbat lg start. Baru kul 3.45. Rilex la dulu. Terpacak je la Khairul Azman kt dpn pintu bilik aku tanpa dilayan...
 ...
Selang beberapa saat, Khairul Azman pon bersuara.
...
Khairul Azman : Mus, jom !
Aku : Gie mane ??
Khairul Azman : Test !
Aku : Test ?!
Khairul Azman : Kul 4 kan start..
Aku: Ape plak ?? Kul 6 kan ??
Khairul Azman : X ah..kul 4
Aku  : Biar betol ko ni ?! Kul 6 la..
Khairul Azman : Ya Allah..kul 4 la !
...
Lalu Khairul Azman pon blah dari pandangan muke aku. Nak ke dewan exam la kot. Skang baru kul 3 lebih, watpe gie awal2.  Tapi bile tgok expression muke dye td, cm betol je ape yg dye ckp. Dgn perasaan x puas ati, aku kejar Khairul Azman dgn hanya berkaki ayam sehingga ke depan bilik Goh Tian Wei. Setelah mendengar penjelasan dari Goh Tian Wei, barulah aku percaya ckp Khairul Azman. Oww..kul 4 rupenye test start. Baru aku tau.
...
Dan aku pada saat itu..
...
AAAARGHHH, TIDAK !!! 
...
Disebabkn xtau nk jwb ape, aku pon draft la post ni dlm kertas soalan fizik tu..haha

11 comments:

Redz da Tsar said...

1st! len kali sediakan payung sebelum ujan... mana ada test sebelum maghrib... eish

*_* said...

wuish, dasyat dow. seram dow ak baca post ko kali ni. haha

f. said...

tsk.
thats btter u noe.
ade org xsmpt pegi test lgsg sbb igt kul nam.
aku plak rase bsalah sbb x igtkan.
ades.

wafi said...

hahaha terbaik la mus
tu la, len kali check awal2
huhu
xpe2.. A la kali ni nye test. haha

Mus said...

Redz:
Tu la mase peberet nk wat test kt kolej ni..
Penah skali start 6.30 then abes 8.30..maghrib burn cmtu je..
Huu


Peng:
Haha..
Rilex2..jgn takut..
Xdenye antu dtg bilik ko..


Farah:
Yeke?? Lagi dasyat..
Tp xpe..markah dye kompem same ngan aku..
Uhukz


Wafi:
"KOMPEM" A..
Haha..
Repeat lagi la nmpaknye..
T_T

Afe Oth said...

erhhhhh. tidak.

Mus said...

Why?? What`s the matter..

*cewah, speaking bi.haha

Un Phat Lee said...

mangai...gilerlah ko.
ni terlampau cool... :P
xpe2...rilex sdh :P

Mus said...

Mane aku tau start kul 4..
Xpenah aku test kul 4..slalu kul 6 je..huhu

wafi said...

uish mus. jgn repeat.
buat yg terbaik
(bajet motivasi la ni.. haha)

Mus said...

Haha..
Ko gak..jgn repeat..
(ni btol2 motivasi..wakaka)