Sunday, July 26, 2009

Give Me a B-U-N-K-F-A-C-E Now !!

...
 Free...
...
Pada tarikh 26 Julai INTI College telah mengadakan satu lawatan sambil belajar ke Purple Haze Studio, Nilai. Tanpa guru pengiring, rombongan ini disertai oleh 4 orang budak lelaki Blok Aristotle yakni Afif, Syahir, Isa Aiman dan juga Mustaqim. Berbekalkan jersey Arsenal dan Chelsea,  lawatan ini bertujuan untuk tengok perlawanan persahabatan di antara pasukan Arsenal dan juga Chelsea. Arsenal vs Chelsea kt Nilai?? Biar betol..korg mesti tertanya-tanya. Dh tentu la tidak jawapannye. Xkn la Arsenal ngn Chelsea nk dtg Nilai kot.. X logik lgsung. Sebenarnye, kami ingin menghadiri satu gig or jam or pape je la ygt korg pggil, yg diadakan secara kecil-kecilan.

Setibanya kami di tempat kejadian kira-kira jam 5 something, kitorg seakan-akan terkejut beruk melihat kawasan sekeliling studio yg x berapa nk happening. Senyap semacam je.. Dari jauh, kelihatan para audience duk kt luar studio. Xkn x mule lagi kot. Cakap start kul 2.. Dengan wajah malu-malu kambing (sebab pegi gig pakai jersey bola) kami berempat terus menuju ke studio tersebut. Kedengaran satu band tgh perform lagu. Cm x familiar je lagu ni. Rasa nyesal plak dtg. Ntah ade ke x band yg kitorg duk tunggu2 ni. Baek balik. Tibe2 Megat approach kitorg ckp yg band tu x smpai lg. Solat Asar jap kot kt msjid Nilai (aku cube think positive..). Menurut Megat lagi, kt ctu ade makan2 free. Ade spaghetti. Ade air free & mcm2 lagi. Kelihatan wajah berseri-seri di muke kami berempat setelah mendengar p`kataan free terpacul dr mulut Megat. Hasrat utk balik dibatalkn. Yela, sape xnk makan free beb.

Setelah hampir 45 minit menunggu, akhirnya kumpulan yg dinantikn telah pon sampai. Keluar sahaja mereka dari kereta, kami cm pelik cket. Betol ke tu diorg ?? Laen mcm je.. Tgk kt video laen, yg kt dpn mata plak laen. Mamat baju ungu tu Sam ke ?? Pehal nmpak cm mat salleh je ?? Yg mamat rmbut pnjang ni nape nyibuk cni, bukn ke ahli kump. Kristal je yg rmbut style pnjg2 ?? Banyak soalan yg diajukn kpd kitorg sesama kitorg.

Rupe-rupenye betol la tu diorg. Cm x caye plak diorg ade kt dpn mata. Eh, lupe plak nk bgtau.. Band yg kitorg tunggu tu adlh Bunkface. Sebut betol2, B-U-N-K-F-A-C-E ye adik2, bukan B***SAT or jauh sekali D******* !! Ye, serius ni..Bunkface, kump yg mng 3 award kt SHOUT Award baru2 ni dtg Nilai. Band ni diwakili oleh Sam, Paan, Youk & juga Biak. (Spesies alienkah mereka??) Tapi ade sorg x dtg (kot..). 

Setelah diorg makan makanan free yg disediakn pihak studio, diorg pon perform lagu2 diorg. Dimulakan dgn lagu berjudul Bunk Anthem, audience ibarat diajak untuk melompat bersama-sama. (err..ape yg aku type ni??) Disusuli pula dgn lagu High School Rocker. Tyme ni audience cm x participate sgt coz lgu2 ni x berapa feymes. So tyme ni kitorg memanfaatkn masa yg ada utk membuncitkn perut dgn mknan free. Akhirnye, antara lagu peberet aku Revolusi didendangkn. Uhh, layann.. Pastu Bunkface menyanyikn plak lagu terbaru diorg yg bertajuk Extravaganza (menurut Faisal). Bez gak. Menurut Sam dlm nada berjenaka, lagu ni kuar dlm radio esok. Tunggu je la. Ntah kuar ke x. Pastu, Silly Lily. Akhir sekali sblm kami berempat mengangkat kaki utk balik, diorg memperform lagu yg menjulang nama diorg, Situasi. Tyme lagu ni plg bez sbb mmg happening gile smpai aku pon naek pening duk kt dlm studio yg kecik tu. Malangnye aku x dpt amek gmbar dek kesesuckan yg berlaku di studio yg hanya mampu memuatkn sekitar 50 org audience tu. Sesi bergmbar pon x pegi. (alasan..)

Kesimpulannye, ini merupakan pengalaman yang xkn dilupakn oleh saya sampai bila-bila. (baca dgn nada bdk drjh 6 wat karangan bertajuk 'pengalaman manis saya' ) Tapi yg paling penting, dpt makan free. Wakaka..
...
...
New hapdate...dh dpt gmbar!
Ngehehe..
...
 
Sila ambil perhatian! Dress code yg x berapa sesuai...
...

Diorg...
...

Mereka...
...

Bunkface (duduk) + students INTI
*mamat star wars kt blkg tu bkn student INTI
...

16 comments:

scorpion king said...

ooo,mentang2 aku x pakai jersi MU td,muke aku x nmpak en,kaki aku je nmpak...
btw,sdap x puding aku bg ko td?
hehehe...

Mus said...

Watdaeff2..
Aku ingt mamat mne la si kala jengking ni...ko upenye! Ciss..
Haha..sedap2

Mus said...

Ehh, ade nmpak cket la kt blkg Caer
Haha..

scorpion king said...

hahaha
hihihi
huhuhu
sori r buat ko terperanjat...
jgn bgtau sape2...

Mus said...

Aku rase klu diorg bce post ni, sure diorg tau..
Klu x clap aku, aku mention kot dlm 1st paragrph tu..
Huahaha...pasni aku edit

Un Phat Lee said...

ek eleh apek.bajet leh nyorok lah.haha

BUNKFACE rock!!!!

weyh...mamat star wars yg kt blakng tu...kwn ak la. dr planet Nameck.ak yg ym die srh dtg td :P

Mus said...

Ntah apek, nk nyorok plak
Haha...
Oww..yeke?? rugi aku x b`gmbr ngn dye td

org tak suke lwk lame said...

aah la. tu kwn fadhli dr planet nameck
tak lawak lah fadhli!!
cube lagi lain kali
(nada serious ni)

Any Probs?? said...

Lantak dye la nk wat lawak dowh..
Xde mslah pon aku rase..
Mesia kn ngara demokrasi..sume org berhak b`suara..

Any Probs?? said...

(No offence, jz want to share opinion here..peace :) )

Anonymous said...

hahaha.yg ni serious lwk.

fatah85 said...

sape yg tak suka lawak lame tu.
sini mari jumpa aku.
kah kah kah.

Tasnim said...

Giler bunkface!tapi best lagi hujan.

Mus said...

Fatah:
Cpt jumpe Fatah !!


Tasnim:
X..bunkface lgi bes..
Haha..

Aiman said...

HUJAN lgi best!! hahaha

Mus said...

Ok2..dua2 bez..
Tp aku lgi ske bunkface..
hehe