Wednesday, July 15, 2009

Kul 4 Pagi, Aku X Tido Lagi

...
Kertas putih...

 
 Ade titik..
...
...
Moral: Walau banyak mana pun kebaikan yg kite buat, semuanya akan hilang pada pandangan orang lain tatkala mereka melihat SATU kesalahan yang kita lakukan. 
Itu yang Mr Nathan ajar. (*err, but of course sedikit pelik bile dye bagitau mende ni sbb BM dye agak "BAEK"!! haha..)
...
Sama juga seperti kertas putih yang dikatakan kotor setelah satu titik 'hinggap' padanya.
Bayangkan pula hati kita yang Allah jadikan suci dari sebarang kotoran bila mana kita lahir. Akhirnya menjadi hitam kerana dosa-dosa yang telah kita lakukan.
...
...
Oh, tidak...ape kebende yg aku ngarut ni??
Ni la jadi kalau x tido lagi kul 4 pagi ni..
Haish...
Dah..dah..gie tido !!
...

7 comments:

Tasnim said...

nasihat yang sangat berguna.

norulqalbi said...

hmmm....gud3!!~~
hahah~

Mus said...

Tasnim:
Yup..kredit to lecturer aku, Mr Nathan


Cecha:
Hahah~ (aku pon x tau nape aku gelak)

Redz da Tsar said...

sedih2.... lain kali tido awal... Kalo tak takde la berfalsafah

Mus said...

Haha..good advice

Anonymous said...

hm...disebabkan ade ade satu titik hitam...sume orng fokus kt titik tu...
but bukan salah orng len yang foku s kt titik hitam itu semata2..
kita x leh nk ubah pandangan orang len..
so..
kita sepatutnya berusahaberusaha..berusaha..untukmenghilangkan titik hitam itu...

Mus said...

Emm..btol gak..
Org bebas utk m`buat tanggapan sndiri..
Tp nape diorg xnk b`baik sangka ea??