Tuesday, September 1, 2009

Kikof


Owh, agak lama rasanya aku x wat pape post. Sejak peristiwa ...... ari tu, aku rasa malas & xde selera lgsung nk blogging dh lps ni. Selain dr peristiwa ...... tu, tindakan abang aku utk mengubah password streamyx dye tlh memanaskan ati aku. Ugh, mane bole klu sehari x online..maunye mati kebosanan duk kt rumah tu. Tapi bile bil streamyx smpai kt umah aku (*dagu jatuh lantai tyme tu..), baru la aku tau nape dye ubah password tu. Haha..padan muke aku x dpt gune tenet. Gune smpai lupe dunia. Yela, kt INTI tenet free je..x payah tutop laptop pon xpe utk b`mggu2. Smpai kt umah baru t`ingt bkn free. Hehe.. Pasrah je.. Lagipun dye yg bayar sume bil tu, xde sesen pon yg aku keluar

***

Hari ni bermula la sem 4. Harap2 sem ni lebih baik dr sem lepas. Yang pasti, sem ni mmg aku kene struggle abes-abesan la. CGPA mmg dh tahap kritikal. Bukan setakat kritikal, mmg dh koma pon. Huhu..

***

Teringat balik tyme cuti kene lecture ngan mak aku sbb result sem 3 yg lepas. Adeh, berasap telinge kene lecture lama2. Tu la diskasyen + lecture yg paling lama penah berlaku antara aku ngan mak aku. Sumenye terjadi gara2 surat dari INTI yg baru parents aku dapat Isnin lps. Mana x lama diskasyen tu klu tgk result aku yg mcm ape ntah... Cm budak x skolah pon ade aku rasa. Sbnrnye, aku nk bgtau diorg Jumaat sblm tu lgi tp d`sbbkn tyme tu baru nk mula puasa, tangguh la jap. Esok lusa la bgtau. Unfortunately, hari Ahad tu satu khabar x berapa baik muncul. Pak sedara aku dh pergi.. (al-Fatihah) So, mmg xde masa yg sesuai nk bgtau until surat tu smpai kt umah aku. nyesal + takot ...

Tp lps lecture tu, ati aku rasa lega. Mak aku x marah pon. Mende dh jadi, ape bole buat. Jgn nyesal, terime je seadanya. Mak aku kata lagi, ada hikmahnya sume ni terjadi. Hikmah tu mgkin x nmpak serta-merta, mgkin bile aku dh besar nnti baru nmpak hikmahnye, sebab ape sume ni terjadi. Huu..

Dulu aku penah tulis yg aku nk kuar dr INTI (even smpai skrg pon aku rasa cmtu..haha). Tetibe tyme lecture mak aku tu, dye ckp cmni..

"mak tau dh awk x bole buat. saja je mak nk tggu dr mulut awk sndiri"

Aku pelik jap. Nape plak ni?? Mak aku smbg lagi..

"awk ade tulis dlm blog kn?? mak tau"

Omaigod.. Mak aih, cmne bole kantoi plak blog ni.. Aku tyme tu xtau nk wat ape.. Aku dh buat mak aku kecewa ke?? Mak aku smbg balik lecture. Aku plak duk ngadap laptop smbil tangan duk gatal refresh desktop.. Ntah bape puluh kali aku refresh.. Terdiam.. Xtau nk buat ape.. Setelah sekian lama, tamat la lecture tu. Banyak gak nasihat yg aku dpt. N ape yg menggembirakn aku, mak aku xde sikit pon marah tapi dye suruh aku usaha lagi.. Lega.. N aku rasa saat tu la yg paling aku tggu2 dlm idop aku- bile ade org ckp cmtu. Ade gak yg memahami.. Time kasih mak..

***
Sorg kawan aku penah gak ckp Allah xkn bagi ujian kt kite yg kite sendiri x mampu nk tanggung. Mesti ujian tu sesuai dgn takat kemampuan kite. Bile aku fikir2, betul gak.. (byk yg betul sbnrnye..) Mgkin aku x berusaha betul2..
...
Bercakap ttg kawan aku yg sorg ni.. Aku nyampah (haha..) gak tgk dye.. Muke dh la cm rempit. Dtg bilik aku duk tunjuk tangan genggam smbil jari manis ditegakkn. Simbol EFF baru ke?? 1Malaysia barangkali. Tapi ade sekali tu dye nasihat aku smpai aku bole nangis. B`kaca2 la mata aku tyme tu.. Aku bukan nangis sebab ape sgt tapi sebab dye nyanyi lagu kt aku. Lagu nasyid. Aku pon x berapa nk layan nasyid ni. Ape ntah tajuk dye. Mendalam sgguh maksud lagu tu.. Siap ade kaitan 99.9283% dgn kisah idop aku. Sadis sgguh tyme tu.. (*tapi aku xde la nangis terang2 dpn dye, masuk selimut beb.haha..) Woit, x bez la ko nyanyi!! Biar je la artis tu nyanyi.. Wakaka.. Lps tu smgt aku terus naek nk studi.. Tapi disebabkn esok ade paper kalkulus, aku tido je terus smbil smgt studi terkubur cmtu jerk.. Huu~..
***
Harap sem 4 ni lebih baek dari sem-sem yg lepas.. :)
...

9 comments:

hanna said...

komela gtau mak..hampeh tol..x add..org da lme bce blog aok..ape ingt mak ade blog gak ke?haha..advance gle mak..

papepon blaja la btol2..blaja kna ikhlas..bkn sbb nk keje best2 or jd kaya..kome pon blaja bkn hebat sgt cm aok..xde shcolar2 neh..kdng2result truk gak..sme je..yg penting niat nk blaja tu..

akeep razalee said...

k mus,,,refresh sket....hahaha..ko an pandai..mne bley down..come on refresh....

XIII said...

aku mcm knl je mamat yg nanyi 2...
hehe...

syahmi said...

haha.
kantoi blog ngan parents cm aku.
ari2 diaorg bace.

Mus said...

Dekna:
Dh agak dh..xkn la Hanis yg kecik tu bgtau..
Huhu..
Yela..tu la yg mak bgtau..
TQ


Akeep:
Aku tgh refresh la ni..
Haha..


Apek:
Mgkin kot..
Dye ade moto, sbb tu dye cm rempit..
Haha..


Syahmi:
Haha..same la kite..
Tp ko tulis mende baik, rilex je..
Aku tulis ngarut, cmne?? wakaka

hanna said...

org da ckp kt mak jgn bgtau kome bce blog aok.tp mak gtau gak..hu..tp tyme cte kt mak die x mrh a..die juz ckp klu aok nk benti ckp awl2 dlu..

sal jakme x bg gne tenet kt umh?org br ingt nk terminate brodband nk gne die pnye je..bkn streamix gne bpe lme pon byr sme ke?

Mus said...

Nape mak x bgtau awl2 ??
Klu x, dgn suke atinye dh bgtau dye awal2 lagi..hehe

Ntah..tp nape aritu bil RM 2++ ??

hanna said...

die ingt aok mmg btol2 nk g n ske kos tu..

mhlnye bil..patot die x bg..

Mus said...

Huhu..pdn muke