Sunday, April 19, 2009

Fobia Kpd Cuaca-Redup-Ala-Ala-Nak-Hujan


Bez x name fobia aku?? Huhu.. Ntah wujud ke x fobia ni.. so, dgn pnuh tanda tanye aku pun "yahoo" la. aku x minat gune google..x menarik kot interface dye.. Bosan je aku nengok.. Lgpun aku kesian kt Yahoo. Sbb korang tengok la skrg ni.. term "google" or "googling" da jadi cm satu trend.. Bez je google ade term cmtu. korg x kesian ke tengok Yahoo tu?? dye pun nk term2 cm google gak ("yahooing".. tp cm x bez je en?) Dulu bukan dye ke yg korang gune sblum datangnye Google ni?? Korg dh lupe ke jasa2 dye kt korg tatkala korg mule2 kenal erti internet ni?? well, aku gune yahoo dulu sblum aku kenal Google.. n sampai arini aku gune yahoo lagi.. bez sbb senang cket nk retrieve emel...

Arghh..amende yg aku merepek ni!? *tetibe je emo.huhu.. Dh lari topik la pulak..berbalik kepade topik fobia aku, aku pun "yahooing" la.. ngah yahooing ttg kewujudan fobia ni, aku terbaca la yg fobia ni mmg wujud. "Weather phobia" name dye. x pasti plak amende name saintifik dye.. boleh gak klu nk panggil weather anxiety.. tp weather phobia ni associated dgn org yg takut pada cuaca buruk cm thunderstorm or hurricane or tornado tu.. sah2 laen dgn aku nyer fobia ni. aku fobia kt cuaca-redup-ala-ala-nak-hujan je..huhu.. kesal dgn hasil yahooing aku, aku pon g la translate aku nyer fobia ni ke dalam bahase Greek. nape Greek? sbb biasanye saintis akan namakn ssuatu perkataan tu ke dlm bahase Greek sbb.. sbb.. sbb ape ek? Korg tanye la sndiri saintis 2.. selepas ditranslate aku pun dapat la satu gabungan yg agak menarik dan jugak mengelirukn aku.. Ni la hasilnye:

Ο ΚΑΙΡΟΣ-συννεφιά -Μοιάζω-TO-RAIN
(WEATHER-CLOUDY-LOOK LIKE-TO-RAIN)

Jgn korg sibuk nk komen ttg bahase Inggeris aku yg tunggang-langgang tu. yg penting aku dh dapat ape dye punye term dlm bahase Greek or mayb aku boleh cakap dye punyer saintifik term..bangganye aku sbb aku dh mencipta satu saintifik term walaupun secara ikhlas dan jujurnye, aku x reti pun nk sebut.haha.. tp aku YAKIN lagi PASTI xde lagi saintis yg pernah cipta term ni.huargh3 *gelak setan..

Korg mesti pelik kn sbb ape aku tetibe je nk citer ttg mende ni.. Aku sbnrnye dlm perjalanan nk g book fair kt PWTC ptg tdi.. ngah sedap2 berdiri dlm KTM (seat penuh *cis..), aku pon tgok la kt luar KTM melalui tingkap KTM tu..wktu 2 cuaca redup n sedikit gelap macam nk hujan.. x pasti la nk hujan atau tingkap KTM tu yg warne cmtu (x cuci la tu..). saat tu aku rase cm x sedap ati je.. oh ye, aku lupe lak nk describe ttg fobia aku yg unik ni.. sebenarnye cuaca yg redup ala-ala nk hujan ni akan wat aku rase x sedap ati, risau or rase mcm ade sesuatu yg buruk akan berlaku.. rase x sedap perut pon ade.. aku pon xtau la nape aku rase cmtu.. cuaca redup ala-ala nk hujan ni sbnrnye bukan hari nk hujan tp keadaan sekeliling akan jadi mcm gelap cket, angin pun bertiup sedikit kencang n daun2 byk yg gugur.. aku takut gler klu aku berada dlm situasi yg cmni.siyes takut..rase nk nanges pun ade kdg2.. korg penah x rase mcm ape yg aku rase ni??

Huh, da jauh aku menyimpang ni.. Berbalik kpd citer aku kt dlm KTM td.. aku tengok kt luar, cuaca redup, ati aku jadi x sedap or dlm ayat yg lebih betul, x sedap ati.. smpai la aku 2gether wit Asri kt PWTC tu.. msuk la ke book fair yg org ckp bez tu.. pusing2 ronda2 dkt sejam lebih, ktorg pon decide la utk balik ke kolej.. So, tamat la citer aku.haha.. korg mesti frust kn bace post ni? bace2 tp cm xde conclusion je.. ni ha conclusion dye:

As the conclusion, book fair tu hampeh (maaf kerana bahasa sedikit kesat.huhu..). Xde la bez pon..huhu.. bagi aku la xbez..haha..ntah la nape xbez.. xde ape2 yg bez pon yg aku dpt kt sane. xde buku yg berkenan pon.. PC fair lagi bez.. tp yg bez nye ktorg berdua telah "diusyar" oleh seorang akak yg bole tahan la cun kt book fair tu.haha.. (laki.. laki..) speaking arab aku ngan akak 2 beb. well, akak tu bukan usyar kitorg berdua pon, dye saje nk pomot produk ttg blaja bahasa arab, chinese & BI. so, akak tu pon testing la aku nyer bahase arab. berbekalkn sedikit ilmu bahasa arab yg ingat2 lupe yg aku blaja smpai form 3 (form 4 form 5 xnak masuk kelas sains agama sbb ade arab.haha..), aku pon menjawab dgn konfiden. Btul beb aku jawab.haha.. Akak 2 plak tergelak lpas aku wat celebration ala2 budak-tadika-dapat-cokelat-lepas-dapat-jawab-soalan-cekgu-dye. ternyata taktikku berjaya..haha (akak, nnti call2 la kitorg, nombor enset da bagi td.haha..) *ceh, typical lelaki..

Ape aku citer ni..tadi citer ttg fobia, skang citer ttg akak book fair plak..sori2, aku ngarut.haha..

Berbalik kpd fobia aku (brape byk "berbalik" da aku ni..), aku rase aku x patut dtg kt book fair tu lpas aku dpt "intuition" melalui fobia aku.. tp aku pegi gak n secara automatiknye, aku rase frust sesangat sbb book fair tu xbez (bagi aku la..*daym). Akhir kata, follow your heart & dlm kes aku ni, follow your phobia.haha..

Aaa..bru t`ingt, aku tgok Friday the 13th td. Bez gler.. rase nk terkencing dlm suar plak tgok citer tu. cinema sejuk la bkn sbb aku tkut (*ececeh, xnk ngaku plak..). tp siyes la, bez gler citer tu smpai aku mencarut abis-abisan dlm ati aku n sampai brader cina sblh aku peluk awek dye sbb awek dye takut.haha.. pas abes movie 2 baru la bole tarik nafas.x bernafas aku tengok citer tu.. aku tengok akak dpan seat aku minum air pas abes citer tu.ye la, mane bole minum air klu ngah tengok citer tu.silap2 tersembur air klu wktu tu screen tunjuk scene Jason (villain dlm citer tu) tgh bunuh org..gler real..seram gler..mmg patut la 18PL.

p/s: exam da abes, tu yg tulis pnjg2.haha



3 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

ada gak phobia camni, selalunya bile time nak keluar jalan2..tak best ar kalau tengah berjoli tetiba hujan kan?ahahaha

Mus said...

Btol tu..
Xbez lgsung fobia cuaca-redup-ala-ala-nak-hujan ni..
haha..

Unknown said...

Hallo, aku Tari dari Indonesia. Aku boleh minta alamat emailnya gak? Aku Hendak tanya-tanya mengenai fobia hujanye. Terimakasih sebelumnye.