Wednesday, May 20, 2009

Mesia Kalcerel Naig..


Ntah pape tajuk..haha.. Sesaje ngarut. Maklumla, baru lpas abes kelas kalkulus.. pening gler, ntah ape la yg Mr Chan tu duk ajar.. Naseb baek dye comel (Achai yg ckp, aku x ckp) Huu~..

Yesternight, INTI mengadakn... err, wujud ke word "yesternight" ni?? Yesterday mksudnye hari smlm. So, kalau yesternight mksudnye mlm smlm la kn?? Huhu.. aku rase wujud la kot (sbb aku dh tulis..) Ok2.. teruskn dgn agenda kite.. Sbnrnye, Dragonball ada 7 biji semuanya.. Aargh, tidak!!!! Ape yg aku ngarut ni??! Tenang Mus.. tarik nafas dalam2.. Ni msti sbb kalkulus punyer pasal ni.. tu otak jadi x btol cket..huhu.. Oh ye, sori diucapkn kpd pembaca blog sekalian sbb otak tgh x btol cket ni.

Okey, ni yg btol2 nyer.. Actually, malam tadi INTI College mengadakn satu acara yg d`beri nama Malaysia Cultural Night or dlm sebutan baku spt yg t`tera kt tajuk atas tu.. Acara ni memfokuskn ttg budaya2 yg t`dapat kt Mesia ni.. Mesia ni kn ngara yg b`bilang kaum, so byk la budaya2 yg wujud. So mlm tu aku jd pemain kompang je la sbb tu je yg sng nk wat. Yela, nk palu kompang tu kn cm lempang org?? So, tu la yg wat dye jd sng. Aku mmg mnat lempang2 org ni lagi2 adik2 aku. Hahahaha..(gelak setan) Maen kompang juga dpt m`lepaskn stress.

Disebabkn aku mls nk citer byk2 (sbb org laen pon ofkoz akn update blog diorg ttg citer yg sama), aku ltak gmbar je la..

Rombongan-sambil-belajar pihak pengantin lelaki & perempuan
(Pehal bapak pengantin pompuan (Am) bangge semacam je??)


Geng2 silat yg..yg..(aku x smpai ati nk ckp sbnrnye)..yg "feminin" la sng citer t`utama skali yg pakai baju kurung silver tu..
Haha memaen je..jgn blsah aku ngan silat plak lps ni..huhu..lari!


Player2 caklempong..btol ke aku eja?? Bez la korg maen..salute2


Segerombolan kanak2 Ribena yg terlibat dlm menjayakn show mlm tu..


A group of Kanak2 Riang..


Kanak2 Ribena lagi.. fotogedik btol
D`sbbkn request dr Meng, aku pomot la dye kt blog ni..
Meng yg pakai bju Melayu duk kt kanan skali tgh wat gaya maen teng2..
Dye ni mmg x tau malu sket..haha


One..Two..THREEEEE!!!
Sume Ribena-ians yg terlibat merakamkn saat gedik b`sama2
Termasuk botol air kt dpn skali tu..Ntah ape role dye pon aku x tau..
Botol Ribena barangkali..??


10 comments:

Redz da Tsar said...

Mabuk ke? Haha... Maleisya Kalcer Naig baru betoi,.. Slang British sket... Haha... Ko buat mende? Caklempong? Kate berbilang bangse, tapi tak ande pon yangmenggambarkan bangse lain? pe kes? racist ker?

~Cinta Cukulet~ said...

la...malaysia culture night ke..ingatkan nama Chinese mana la tadi ngahahahaa

Mus said...

Redz:
Tu slang Jantut la..haha
Maen kompang je..bez sbb mcm lempang org je rase dye..
Gmbar tu ktorg amek sjurus slps p`smbahan kaum mlayu..mase tu bdk laen dlm dewan lgi..tu yg nmpak bbudak mlayu je..


Kak CC:
Slang org Jerantut..ntah btol ke x..haha
Org Ganu cmne plak sebut dye??
Hehe

f. said...

haha.org ganu pn same jep sebut.

eh..mr chan comel ke? T__T tp die boleh thn lawak ar.."parkinson"
haha.

Anonymous said...

saba2. aku tau nape ko x betol sket. ngan kenapa ko stress. rilek2. hahahaha.

Mus said...

Farah:
parkinson?? owh, tadi tu..haha
Achai yg ckp..dye comel sbb lawak dye


Ra-bee-ah:
Memandai je ko ni..
Xde pape la..aku OK je ni..
Huhu..

asrihashim said...

one...two...THREE...!!!

Mus said...

THREEEE!!
Hahah...
Aku ingat Kata KEJUUUU yg plg bez..
Upenye ade lg yg bez..
Ahaha..

f. said...

whats with the THREE anyway? (muke sebok nk tau sile gelak kahkahkah T__T)

comel la jugak chan tu. tp x sebest nathan laaa. and yes, his method is wayyyyyyyyyyyyy complicated weh compared to nathan. evn aku yg BLURR thp cipan pun boleh trime dah siketsiket.

Mus said...

One..two.. THREEE!!
Jz number..haha