Friday, May 22, 2009

Of Situasi & Revolusi..

Chekgu: Oit, bebudak kecik! Tahukah korg ape similarity between "SITUASI" dan juga "REVOLUSI" ??
Memurid: Lagu-lagu kumpulan Bunkface, chekgu!!
Chekgu: Pale otak korang! Salah tu!
Memurid: Abes tu ape kebende menatang 2 ekor tu chekgu??
Chekgu: Kalau nak tau, bace la blog aku.nyer.stori.... Ahaha (si chekgu gelak cm bangang)

***

Ahaha.. (aku pon gelak cm bangang jap..) Penat2 je korg bace.. Upenye nk wat publisiti murahan ttg blog sndiri.. Huhu.. Sesaje wat cm bangang cket arini. Nk tau sbb aku wat cmni??

Tp sblum tu (interprem jap), bez gak lagu Revolusi ni ble aku dgr.. Muzik dye la bez.. Bak kata Achai, ala2 British gitu.. Yeke Achai?? Haha.. Tp aku lagi suke lagu Situasi sbb cara delivery @ nyanyian dye lebih memikat hati remajaku.. Bagi aku, penuh "ikhlas" lontaran suara dye.. Terutama word "DAN" kt chorus tu.. Yeke?? Err..ntah la.. Aku rase la.. Haha.. Nway, Bunkface mmg bez.. Bangga jap jd rakyat Mesia.. Sbb slalu lagu Inggeris & Indon je yg layan.Haha.. Dh..dh..cukup2 la tu citer ttg Bunkface.. Citer laen plak..

Aku pon xtau nape minggu ni rase cm serabut nk mampos.. Semua yg dibuat jadi x kena.. Rase nk ponteng je sume kelas especially kalkulus. X tahan woo duk dlm kls tu..2 jam duk salin nota je.. Hamstring tangan aku cmni.. Kalau paham xpe la jugak.. Naseb baek Mr Chan wat lawak yg sedikit lawak dr Mr Koong (yeke aku eja?? aku ikot ejaan Tom Yam Koong je..).. At least ade la masa nk gelak cket2.. Masa physics pon same gak..X bole lgsung pay attention. Conteng kertas je keje..


Kertas conteng fizik dimanfaatkn sepenuhnye..haha


Sbnrnye, aku ingat sem ni nk b`ubah.. Nk jadi lebih baek dr sem lps.. Ceh, tiap2 kali sem baru mesti ckp mende yg same tp x penah wat jugak. Hot hot chicken shit tol.. Klu skolah dulu, lps setiap kali exam, mesti tanam cite2 nk study bebetul lps satu2 exam tu. Tp hampeh, janji hanya di mulut je.. Xde pon kesedaran utk mulakan semula.. Tetap malas jugak. Same la dgn SITUASI aku skrg ni. Nk berubah tapi rasa cm xkn tercapai je apa yg dicita-citakn ni. Harap2 dpt berubah sem ni.. I need a REVOLUTION. Cehh, nk gak masukkn 2 words ni.. Ye la, mesti la nk kaitkn dgn tajuk kn??

Ya Allah, bantulah hambaMu ini..

Anyone want to help me?? Huu~..
Bagi motivasi ke.. nk nasihat or even marah pon xpe.. X kisah.. Tp sebanyak mana pon org nasihat or marah, in the end it only depend on me to change, right?? But at least korg cube membantu. Come on, Mustaqim !! Tp mggu ni xdpt wat revolusi lg sbb weekend ni gie cherating..haha.. tertangguh jap revolusi murni ku..


Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri
~Ar-Ra`d Ayat 11



12 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

argghh malas nak nasihat2..dah besar..pikir sendirik..muehehehe.. :P :P

Mus said...

Ala..
Nasihat la..nasihat la..(smbil wat gaya bdk kecik hentak kaki sbb x dpt beli ais krim)
Haha..
Ni pon kire nasihat la..
TQ..

Redz da Tsar said...

Mus,
hanya revolusi diri mampu membantu ko... revolusi orang di sekeliling mungkin memberi impak, tetapi tidak sehebat revolusi diri...

Ingat,
reputasi ketika zaman di kala SPM tue hanya menjadi bisu kini... Paham? Belajar la dan berusaha lah

Mus said...

Paham cikgu!! Eh, silap..doktor!!
Haha..
Btol tu..SPM mmg xde gune..
Harap dpt merevolusikn diri sblm terlambat..
TQ 4 da advice

asrihashim said...

ak sibuk nk komen!!!

Mus said...

Komen je..
Nasihat cket aku asri??
haha..
Bilik sebelah je pon..

asrihashim said...

huahaha...
ak mane de nasihat.
nak kasi sihat, adelah kot..naik turun tangga g tgkt 4 tiap2 hari..
haha...

Mus said...

Haha...

f. said...

eh. hem, nk ckp ape ek. aku pn same je kot cm ko T__T

Mus said...

Ala..
Ko lagi hebat dr aku kot..
Ape salahnye bg nasihat cket..
Huu~..

f. said...

kahkahkah.
itu perlian ye incik mus?
-___-

fizik ; sepatah haram aku xpaham. (and no effort is made to understand thos things, YET)
mat ; chap 1 aku totally LOST, blame my kepale senget.

nasihat : berubah la.pastu bg tips kat aku how to change.hahahaha

Mus said...

Same la kite ttg phy & mat tu..
Berubah la cik farah (nasihat ni)
Cm x bole pakai je nshat ni, sbb aku pon lbh kurg je..
Haha..