Saturday, May 16, 2009

Safe Day Teacher..

Dlm2 banyak2 insan kt dunia ni, mesti ade org yg korg hormat kn?? Bagi aku, selain dari parents, cikgu la org yg aku paling hormat. Sebab tanpa diorg, aku xkn berada di mana aku berada skrg ni. Selama aku idup 19 taun kat planet Bumi ni, banyak jenis cikgu yang aku penah jumpe.. Start dari tadika, skola rendah, menengah, n yg paling latest, lecturer2 kt kolej ni. Banyak yg aku dpt bljar dr insan yg b`gelar guru ni. Bukn stkat belajar ape yg ade dlm buku teks je.. aku dpt bljar dr sikap diorg.. pengalaman diorg.. n banyak lagi la.

Sempena 16 Mei ni, aku ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan..

~Selamat Hari Guru~

kpd semua cikgu2 yg penah denda aku berdiri luar kls wktu D5 sbb wat bising wktu kls Kajian Tempatan.. yg penah denda aku sbb maen bola dlm kls wktu D6.. yg penah paksa ktorg jalan itik kol 12++ mlm wktu F1.. yg denda sbb x pakai stokin wktu riadah (F1).. yg penah denda kawad hentak kaki 1000 kali sbb x tutop lampu dorm punyer pasal (F2).. yg penah denda lari keliling padang bape kali ntah sbb tido wktu perhimpunan (F3).. Form 4 form 5 aku budak baek..haha.. Tp ade gak kene denda jalan keliling bangunan skolah sbb x siapkn nota chemistry wktu F4.. Eh, aku ni nk citer ttg hari guru ke ttg aku kene denda..??! Haha.. x kisah la..asalkn post ni ade kaitan dgn insan yg b`nama cikgu.. TQ cikgu sbb klu xde denda2 ni, ofkoz saya akn jd budak nakal..n hasilnye, saya jd budak introverted..huu~

"Eei, korg ni. X bole harap lgsung. Meh sini Teacher tunjuk.."
..yg penah ajar cmne msak BBQ ngan btol..haha
(p/s: bdk introverted xde dlm gmbar..name pon introverted..)


TQ cikgu!! Jasamu (& dendamu..ahaks) xkn ku lupa sehingga ke akhir hayat. <3

4 comments:

norulqalbi said...

hahah3!!~
^^v

Mus said...

huhuh3!!~

Mak Uda said...

Kenanglah bagaimana cikgu bertungkus lumus nak jadikan kita manusia yg berguna, lupakan apa dendaan cikgu pada kita. Bukankan kita disarankan ingat yg baik2 saja?

Mus said...

Err..err..
Saje2 je ckp yg denda tu..huhu
Mmg xkn lupe ape yg cikgu2 penah ajar..
Klu tnpa diorg, sy xkn berada di mana sy berada skrg ni..huu~..
Time kasih krn ingtkn..