Thursday, May 14, 2009

Aku Takkan Lupa Hari Itu


Aku ade sorg "kawan". Dye ni rapat giler ngan aku. Sejak lahir lagi dye dh rapat ngan aku. 14hb Mei 1990 tarikh dye lahir. Hari ni genap la 19 tahun umur dye.

Biasanya pada hari ni orang akan sambut hari jadi. Wat party la..baling tepung & telur la, baring kt court basket smbil tengok bintang kt langit la (???) & banyak lagi sambutan untuk memperingati hari bersejarah ni. Tapi laen cket dgn kawan aku yg sorg ni. Dye x suke kalau orang sambut hari jadi dye. Pelik kan?? Aku pon pelik gak. Pehal plak x suke?? Bukan ke itu la yg org duk tunggu2 dlm setahun tu. Bez ape org smbut besday kite.. Makan kek.. Dpt hadiah plak tu..

Pelik dgn perangai dye, aku pon penah satu hari tanye kat dye.. Dye ckp dye x suke org smbut besday dye sbb nnti dye akn nangis sbb terharu.. Laa..tu je ke?? Ntah pape budak ni..

Dye penah citer kat aku. Penah skali wktu form 5 budak kelas dye smbut besday dye waktu prep malam. Dye masuk kelas tapi lampu tetutop. So, dye bukak la lampu sbb mmg x nmpak ape la klu study dlm gelap. Bukak2 je lampu, satu kelas nyanyi lagu epi besday.. Tanpa mempedulikn org yg penat2 nyanyi lagu tu, dye sedap2 je duduk kt atas kerusi dye n terus bukak buku utk study. Kuang ajar tol budak ni. Time kasih pon x ucap. Penat je org nyanyi lagu utk dye. Pastu ade classmate bagi hadiah kt dye..Dye rase terharu sangat & hampir2 menitiskn air mate sbb terharu punyer pasal.. Tapi disebabkn dye ni jenis budak yg cover ensem, dye x nanges la kt dlm kelas tu. Dye fikir he`s not that important pon utk diselebretkn besday. Huu~

Abes je citer tu..
"Huk aloh..tu je ke??", aku pelik.
Dye angguk2 malu..
"Hahaha100x..", aku gelak kt dye kuat2..
Dush!! Satu penumbok hinggap kt muke aku

Siot tol.. Smpai skrg aku xkn lupe pristiwa ni & ofkoz aku xkn lupe budak yg tumbok aku tu..
Nape aku x bole lupe?? Sbb dye sbnrnye...

Budak kuang-ajar tersebut dgn pose malu2 kambing..


14 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

kamu ke "dye" tuh...hehehe

happy besday to budak kuang-ajar dgn pose malu2 kambing itu...semoga sentiasa dalam rahmat Ilahi :)



drp: kakak yg baik hati dgn pose malu-malu otromen :P

Anonymous said...

ko ke tu? wakakaka...

hepi besday weh.
moga pjg umo + murah rezeki.

Mus said...

Kak CC:
Bagi pihak "dye" saya ingin m`ucapkn terima kasih..
TQ..
Ble mase plak otromen, bukn ninja ke?? Mne ade otromen rmbut biru??
Haha..

Ra-bee-ah:
Eh, xde ah..mane ade!?
Bukn aku tu.. Ko silap!!
Aku kn da tue..
Haha..
TQ..TQ..

norulqalbi said...

MUS!!!
たんじょうびおめでとう!!!
WISHING U A VERY EPPY BIRTHDAY~~~!!!
MAY UR LIFE BE FILLED WIF HEALTH N HAPPINESS ON UR BIRTHDAY N ALWAYS~~~~~^^V

huh...mmg kuang asam btol laa "kawan" ko tuh...ak mmg xlupe laa tyme f5...dye kwn ak gk laa...kelas ak jgk~~haha3!!^O^

weyt mus..welkam to da "19th club"~~~hoho..da tuaa...

f. said...

urs ehh? haha. kaver plak dah.

hapiii bufdaeyy!may Allah bless.
matang seiring usia (ayt mak aku, aku pinjam jap)
hahaha xD

kali ni, aku minx maap kalau ade buat pape yg menyakitkan hati ko ke ape.
its ur day, so aku minx maaf. :)

Mus said...

Cecha:
Weh, pedie yg ko tulis dlm jepon tue..
Aku dpt tgkap "tanjiyoubi.." jerk..x ingt dh huruf ape lps tu..
Huhu..rndu plak kt jpon & sensei..
Ahaha..
Mmg kuang asam tol la bdk tu kn?? N yg bgi hadiah tu ko la kn?? Ko ngan fatin..aku ingt lagi..
TQ bebanyak..
Dh tue upenye kite..uhuks2 (btuk kering)


Farah:
TQ..TQ.. :)
Ye..mmg sgt2 aku tggu ko mntak maaf sbb byk tol dosa ko kt aku..
Ade ke?? Haha..
Ooo..hari aku, mintak maaf. Klu bukn hari aku, x mntak maaf la??
Haha..

f. said...

hahahaha..yeps..because it is ur dayy bru la aku minx maaf. so hari ni come once a year. hahahaha.....

Mus said...

Cehh..x bole pakai btol ko nyer mntak maaf

norulqalbi said...

weyt bro...
"tanjyobi omedetou"=eppy bday larh...
huhuhuh~~~ak ngn fatin eaa?? hahhah~~trlupe lak..^^v
mus, ko fly bulan bpe ye? nex year kn? sme month ngn husna gk ke?

Mus said...

Oo..tu ke yg ko tulis..
Ok2..TQ lg skali..
Aah..ko ngn fatin
buln 8 or 9..(kot..sbb x konpem lps ke x..huhu)
Husna bln 2 klu x clap..sbb dye g Australia..
Ko plak ble Jepun?

norulqalbi said...

bulan 8 o 9??
dis year la??
huu2~~~
ak,2011....march kot...insyaAllah,klw lps gk...^^v

Mus said...

Taun dpn..
Oo..lmbt lgi la ko gie ek??
Bez la dpt duk cni lame2..
Huhu..

f. said...

ceh.
at least aku ckp gak pe??

Mus said...

Huu~..
Yela2..at least ko ckp gak..
Maaf ko d`terime utk ari tu je..
Haha..