Saturday, June 20, 2009

Saya Rasa Saya Dapat Kosong Je Dalam Test Calculus Semalam Tapi Saya Suka Main Bola (cm xde kaitan je..)

...

Saya budak yang pemalas. Disebabkan saya pemalas, saya suka study last2 minute. Semalam saya ada ujian Calculus II. Saya rasa saya dapat kosong je. Saya tak tipu. X caye, tanya Nami macam mane kertas jawapan saya look like. Saya salin je balik soalan. Otak saya blank. Tu la, study last minute lagi. Padan muka saya. Tapi saya rasa kesian kat Mr Nathan sebab dye menaruh harapan yang tinggi kat semua student dye. Mesti dye kecewa bile tengok result saya. Yela, kosong je.. Kalau ye pon, 1 pun cukup la dari total 50 markah. Saya memang bodoh.. Lepas habis test, saya rasa saya mahu keluar je dari INTI. Saya rasa mahu tepon mak saya nak tanya pendapat dye samada adakah wajar saya keluar je dari kolej ni. Tapi saya kesian kat mak saya. Mesti dye nangis bile dengar saya nak keluar. So, saya x tepon la. Balik je bilik, saya solat sambil nangis2. "Kenapa saya jadi macam ni?" saya menyoal perihal diri saya kepada Tuhan. Saya x tahu mahu buat apa lagi. Saya putus asa. Tapi lepas nangis, saya rasa makin bodoh. Nape saya nangis?? Daripada nangis, lebih baik saya berusaha dengan lebih gigih lagi. Bak kata pepatah, usaha tangga kejayaan, eskalator tangga kemalasan. Saya suka naik eskalator, sebab tu la saya malas kot. Hmm..

***


Pagi ni saya maen futsal kat court tenis bersama Ahmad Syahir, Abdul Wafi, Mohd Afif Azman, Abdullah Basyir, Nadzmi, Syazwan, Fadhli, Ahmad Aiman Asraf, Ahmad Hafiq Ashraf, Megat, dan juga Mohd Faisal. Saya suka maen bola/futsal. Sebab bila saya main, saya dapat melupakan semua masalah saya. Orang kata merokok best sebab dapat release tension tp saya rasa main bola lagi seronok. Lagi-lagi bila dapat menjaringkan gol. Saya akan lepaskan semua masalah saya bersama rembatan x-berapa-kencang-ala-David-Villa saya. Fuyoo, nampak cam gempak je saya cakap kn?? Saya x kisah bila orang panggil saya macam pondan bila saya x dapt jaringkan gol sebab masa tu saya guna kaki kiri (woi, aku rembat gune kaki kiri la tadi, tu yg x gol).

***

Saya emo sejak akhir2 ni. Tu yang saya tulis tentang semua ni. Saya tahu saya macam nampak bodoh bercakap tentang semua ni. Tapi yang paling penting sekali, saya gembira.
...

19 comments:

Anonymous said...

ala... rileks la... calculus semalam mmg susah. aku pun x leh nk jawab kot. tp, jwb je la pape pun. asalkan jwb. yg ko pi tinggalkan kosong nape?
test 2 nnt ko wat la tol2.

tawakal je la skrg. :)

next week us his, baek bce. nnt borges plak kecewa. haha.

Nabilah Farhana Yahya said...

rilex mus..
bende dh jadi...
at least ko sedar..
pasni, ko bangkit semula..
usehe btol2 pasni..
test 2 maseh ade..

chiyok2..
:)

Mus said...

Ra-bee-ah:
Sbb aku ngah blank la, tu yg tggal kosong je..
Aah..nnti sian plak borges
Baek bace skang..huu~..


Bell:
Okeh2..TQ for the advice..
Terharu..isk..isk..sroot

Anonymous said...

btw, david villa? hahahahahahahaha. aku rasa muke david villa len sket. eh, bukan sket, banyak. haha.

Mus said...

Oit..oit..
Aku x ckp pon muke David Villa cm aku..
Aku ckp aku sepak ala2 dye je..
Haha..perasan gler aku ni

~Cinta Cukulet~ said...

jangan give up yek..usaha lagi pasni..belajar dari kegagalan..chaiyok2!!!

Mus said...

Isk2..TQ
Akan cube yg terbaek pasni..

norulqalbi said...

huuuu~~~~~
eMO3!!!
hahahhahah99!!!!!
bwk besabar byk2 mus....
ko kn laki...hhuhuhu~~~
klaka larh ko nih~~~~
da beso2 pon eMO2 plop dye...
hak3~~
dun worry~~~
sentiasa la berusaha n tros kan uasaha wlpom cket~~~~
ko kn dak pndai....wlwpom pmls tp ak sure ade kebijaksanaan ko di sebalik kemalasan ko tuh~~~~hak3~pe ntah ak ckp nih.....:)
all the best untk anda yerp...
^^v
no worries man!!~~
gambarimashou!!!

p/s:ak nk exm da next month...x smpai sbulan pon....doakn ak yerp~~~~

Afe Oth said...

rilex tangga kejayaan. :)

Mus said...

Cecha:
Klaka?? Ko ingt aku wat lawak ke ni??
Bese la tu emo2..aku kn ade emosi gak..haha
All the best utk anda jugak..


Afe:
Oh, kejayaan dh ade tangga baru ea??
Haha..

Anonymous said...

aku x tau ar ko sepak camne.. tp aku rasa cam x sama kot. hahha. [mood kejam]

lefty said...

mus2. ko ikot gak pe yg aku suro. hehe. xpe mus. markah physic ko dgn aku konfem sme.

lefty said...

mus2. ko ikot gak pe yg aku suro. hehe. xpe mus. markah physic ko dgn aku konfem sme.

Mus said...

Ra-bee-ah:
Mmg x same pon kot..


Harith:
Ikot la..kn aku dh ckp nk buat..
Ehh, pehal plak same?? (*wat2 x paham..haha)


Harith lagi:
(Sila rujuk komen di atas. Sekian, terima kasih)

f. said...

apekah yg same? haha.sebok je. :p

mus, rilex.
aku nye pn mcm .......... je.
haih.

Mus said...

Ade la..mne bole bgtau..
Ni rahsia bdk2 yg duk kt blkg je..
Klu aku bgtau, nnti kntoi la yg aku tiru kertas harith..

*err..jap2..
Cm dh bgtau je ni..haha

SuE RaY said...

its a bit too late to say, study lar awal2,
tapi sume mende ade up n down die..

juz be glad to noe that there are many2 ppl ie. frens that care a lot bout u n want to see u happy n strive for success..

hope things work out better for u in the future..

p.s. mus!! aku da tau da ko yg mane 1..
yippee..
:D

-sueray, minah lembab yg br kenal sape tuan punyer blog nih.. :D
*wink2*

hanna said...
This comment has been removed by the author.
Mus said...

Sueray:
Bagus la klu dh tau..(x bagus sbnrnye..haha)
Oww, TQ 4 da advice..