Wednesday, July 1, 2009

Siyes, Aku X Tipu Ni !!

...
Rasanye x terlambat lagi nk wat post bg menyambut anniversary ni. Skrg baru kul 11.56 mlm. Ade 4 minit lagi nk kul doblas. Ok.. Hari ni genap la setahun aku duk kt INTI ni. Lama dh rupenye. B`macam2 pengalaman yg aku dpt selama duk kt sini. Yg manis ade, yg pahit ade, lawak pon ade gak. Aku citer yg lawak je la kot sbb yg manis & pahit terlalu byk smpai aku pon dh lupe.

  No specific picture. At least, nmpak gak blok A

Aku ingat lagi waktu first tyme masuk INTI. Masuk Blok Aristotle ni lebih spesifik. Nk disedapkn citer, Mustaqim, adlh seorang budak lelaki yg baek (xde kaitan). Ok2.. Sbnrnye, aku nk wat satu pengakuan berani mati mlm ni. Ehem.. Aku nk mule ni. Dgr bebaek. Dengan bangganya aku, Mustaqim, pada tarikh 1 Julai 2008 telah masuk ke asrama (asrama??) budak pompuan. Huahua.. Giler malu tyme tu. Dh sampai floor 4 dh. Mak bapak aku dh pelik, INTI ni wat asrama campur laki ngan pompuan skali ke. Err..aku diam je la. Xtau nk cakap ape (tp dlm ati bersyukur giler klu cmtu..Haha..setannye aku). 

Tanpa menghiraukn pompuan2 kt ctu, aku pon cari la bilik aku mengikut kunci yg dibagi. Mane plak la A4-1* ni?? X jumpe. Pastu kitorg tanya la pompuan2 kt ctu. Alangkah hepi tergezutnye aku bile dimaklumkn yg ctu bhgn bdk pompuan. Upenye tu bhgn bdk pompuan. Bhgn bdk laki kt tempat laen. Ntah pape INTI ni wat polisi cmtu. Hampeh.. Dh la penat nk mampos bawak beg, kene turun balik. Tu la citernye..

Tapi yg peliknye, cmne plak aku bole lps masuk ke situ sekaligus melepasi kawalan 24/7 mak guard kt INTI nih?? Misteri tol kn?? Sbnrnye aku masuk skali dgn akak aku. Haha.. Mesti mak guard tu ingat akak aku yg nk masuk INTI ni. Sbb tyme tu akak aku pakai lawa2 mcm dye plak nk masuk cni. Aku?? Cm bese la, pakai kemeja tuck-in. Nama pon bdk SBP kn?? Mesti la skema. Haha.. So, kepada mana2 pompuan yg tgh berkemban yg aku terserempak tyme tu, sori sgt2. Muahaha..

Really x bole lupe xprience ni..hehehe
...

22 comments:

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

owh...
lawak la ko. knape la ak xnaek ngn adek aku time tu, leh naek floor boys. haha

eh dak sbp mesti skema?hum...

*_* said...

padu!

Mus said...

Nanaloly:
Haish..tu la ko..
Laen kali gunakn peluang yg ada dgn s`baik2nye..
Kn dh melepas..haha
Besenye bdk sbp cmtu la..


Peng:
Err..nk jwb ape ni ek??
Solid !

Anonymous said...

eh, ye ke? aku x tau pun. hahahahahah. lawak gler. bagos tol la. taneah sbb berjaya smpai ke blok perempuan nih.

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

haih biah suka pulak :D

Un Phat Lee said...

1 dlm 1000 kes ko ni.haha
tahniah2 :P

Anonymous said...

ape suke? aku tgh sarkastik ko kate aku suke plak.

taneah tu adalah sarkastik, ok?

Anonymous said...

x ajk ak lg...
ak asyik ttgal je...
smpi hati ko...

xpe ar..
ak dah slalu masuk hostel pompuan tu...hehe...
'pintu suka hati'...

Mus said...

Ra-bee-ah:
TQ2..


Nanaloly:
...
(hal pompuan x leh cite kt cni..haha)


Lee:
Ko nyer darah plak 1 dlm 250000
Haha..


Ra-bee-ah:
Ow..(n cis juga)


Jason:
Huh..ko lg slalu dr aku upenye..
Spttnye aku yg kene ckp "smpi hati ko..."

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

haha marah ke biah. jgn la cmni..xnak kasi aiskrem kang baru tau :p

(ala mus, bukan hal pmpn la)

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

haha marah ke biah. jgn la cmni..xnak kasi aiskrem kang baru tau :p

(ala mus, bukan hal pmpn la)

Afe Oth said...

lalaa.
mus xcited, nnt junior pgl.

"abg mus.."

huahuaa
*komen yg xde kaitan.

~Cinta Cukulet~ said...

hahaha..kenangan seumur hidup tu..tak semua org berpeluang merasai pengalaman seindah (err..indah ke? haha) sebegitu :p :p

Anonymous said...

ey, nana, bukan ko yg nk bg eskrem. aku repot gak kat mamat tu kang. haish.

Mus said...

Nanaloly:
Haha..tau dh bkn hal pompuan..
Saje je..
Kn lg baek klu korg ym je sesame sndiri sbb aku rase cm xde kaitan ngan aku..


Nanaloly lagi:
Sila rujuk komen d ats..mls nk ulang blk..
Haha..


Afe:
Haha..xcted la..sbb diorg x leh pggil ko "akak afe"

*ye, kamu sememangnye harus lebih rasional dlm memberikn komen di masa hadapan. sekian, terima kasih..
Haha..


Kak CC:
Indah + malu kot..haha


Ra-bee-ah:
... (no komen sbb x paham & bkn urusan aku nk amek tau)

Anonymous said...

tgk, nana. tuan blog dh marah. maap ye. die start dulu. bkn aku. jgn marah donald duck. haha. bes tol nama borges bg. taneah2.

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

owh halau ak ek.
siap dua kali reply tu.
xpe2...

Mus said...

Ra-bee-ah:
Haha..ad nmpak cm marah ke??
Xde la..cume aku rase cm xde kene mengena ngn ape yg korg bualkn..
So, kn lg baek korg ym je btween korg..
Aku rase la..


Nanaloly:
Xde la, x halau pon..
Sbb ko komen 2 kali, aku bls la 2 kali..bukankh itu dinamakn adil??
Haha..

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

owh itu sebab intenet connection inti-uc blok a level4b ni bengong. asyik putus2. sbb tu terkomen smpai 2 kali...

Mus said...

Haha..ok2..
Alasan diterime..

Tasnim said...

ko pun mesti pernah masuk aspuri kat sekolah dulu kan?

Mus said...

Agak2 la tasnim..xkn kt cni pon nk citer gak..
Nnti kantoi la rahsia aku..

Haha..jz kdding =)