Wednesday, September 9, 2009

9 (D+M+Y)

 Tu la, kn dh kuciwa...


090909 - Seseorang pernah cakap hari ni hanya muncul sekali seumur hidup kita. So, buatlah sesuatu yg bermakna pada hari ni. Jgn sia-siakan hari yg hanya dtg sekali ni. *yeah, aku baru saja start hari ni dgn x sahur (pes tyme) & subuh lewat. oh sgguh b`makna hariku @#%#$^$#. But, don`t get too obsessed `coz it`s just a number. Setiap hari kita spttnye wat sesuatu yg bermakna sebab masa yg berlalu xkn berulang kembali, even 1 saat and 1 detik.

Kesimpulannya, jgn la kite membuang masa.

p/s: pehal arini aku skema tetibe je ni?? dush2..


Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dlm kerugian. 
Kecuali orang2 yg beriman dan beramal soleh 
serta mereka b`pesan2 dgn kebenaran
dan b`pesan2 dgn kesabaran.
~ al-Asr, ayat 1-3~

4 comments:

Anonymous said...

setiap hari hanya muncul sekali je seumur hidup kita...
09102009 pon hanya akan wuud sekali..
x akan ade hari yang berulang...

renung2kan...

Mus said...

Aku tau ape dye 09102009 tu
Xde mase aku nk renung2kn..

Hahahahahahahaha......

Anonymous said...

mus,
maaf...ku kini sedar..tanpaku..
kamu tidak akan bangun sahur..
tidak ada aku yang mengejutmu...

hari ini kusahur sebelum melelapkan mata...
akan kuusaha untuk kejutmu sahur esok...

hahahaha...

Mus said...

Haha..ble mase plak ko kejut aku??
Xpenah pon..
Kelmarin ade la..tp..tp.. yg tu bkn kejut tp cubaan utk ..... aku !!
Ngong tol..

Aku nk wat report polis!!
Haha..