Tuesday, January 26, 2010

Of Chillin' & Serangan Lelaki Berspender

 
Aku sometimes x percaya ape yg org ckp or citer kt aku. By ckp or citer i mean, gosip and khabar2 angin. Sebolehnye aku xkn percaya unless aku nampak dgn mata kepala aku sendiri. Bile dh nampak, baru la aku boleh terima apa yang diceritakan or digembar-gemburkan tu. *gembar-gembur? pehal skema semacam pulak ayat ni?

***


"Chill jom! " Kt INTI, tu la ayat yg tgh feymes skrg ni. Ia boleh gak diumpamakan spt, "woi, jom lepak " or "rilex la dulu, beb." Kejap2 chill. So, semalam Adhwa & Apek ajak aku chill kt kedai burger. Dlm konteks ni, chill membawa maksud jom lepak2 makan2 kt kedai burger. So, kami bertiga sama2 ngan Mang pon bertolak la ke kedai burger. *pergh, bertolak! ingt ade rombongan sekolah ke ape?

Tapi kali ni bukan nye aku nk citer ttg aktiviti chilling kitorg kt kedai burger tu tapi ttg satu citer yg kebetulan diceritakn sewaktu chillingan tersebut. Tgh syok menunggu burger, Mang dgn tidak semena-mena bersuara.

"Blok kite dh kene serangan lelaki berspender, dowh.. " kata Mang dgn riak muka sedih & penuh kesal.

Aku pon dgn tidak tahu ape2, macam biasa, angguk2 je la. Respon biase bile aku xtau ape yg org tgh ckp & tetibe aku kene soal. Lebih kurang cm layan je la. Sori, Mang. Huahaha.. So, berbekalkn sikap ingin tahu yg tinggi seorang remaja cm aku ni, aku pon balik la ke bilik dgn hati yg penuh tanda tanya. Aku tido malam tu dgn perasaan penuh curious. Lelaki berspender? Apekah?

So, pagi ni aku bgun cm biasa. Disebabkn aku xde kelas pagi ni (& pagi2 yg laen gak.haha..), aku decide nk gie Mid nk beli buku. Kedengaran sgguh murni hasratku kali ni. Wakaka.. Masuk bakul, angkat bakul btol.. Aku pon gie la mandi. Siap mandi aku pon balik semula ke bilik. Dlm journey aku ke bilik aku, aku ternampak sesuatu yg berpotensi membantutkn selera makan aku selama seminggu. Lelaki berspender ! Tapi yg aku nampak bukan sorang tapi segerombolan lelaki2 berspender. What the what.. Mereka pegi mandi secara berjemaah mcm org laki nk gie smbhyang Jumaat. Tapi hanya memakai... (korg tau aku nk tulis ape). Saat tu, aku berfikir, adakah aku bermimpi di siang hari. Tidak rupenye. Oh my eyes, I'm blind!! Nampaknya mitos serangan lelaki berspender yg diceritakan oleh Mang tu ada benarnya. Demm..


Geng diorg kot..

Korang caye x ape yg aku cakapkn ni? Klu x caye, datanglah ke blok A ni. 'Chill' jap kt blok A ni. Mgkin korg percaya bile korg tgk dgn mata kepala korg sndiri. Tp nnti jgn la dtg ramai2 pastu duduk bersila depan tndas kt floor aku ni semata2 nk tgk diorg. Haha..

7 comments:

Aiman said...

hahaha, baru kaw pecaye ckp aku mus!

:D :D :D

norulqalbi said...

sengal kot~
haha~
:D:D:D

Afe Oth said...

hahahaaaa.
mus, bakat kau sungguh bagus.

yuhanis said...

aku gelak guling2 bace post nie.
muahahaha. tahniah mus!

Mus said...

Mang:
Skrg dh caye..haha
Hakikat yg sgguh x dpt d`terima akal

Ceca:
Mmg pon..wat sakit mate je
Hehe

Afe:
Hahahaaa..
Afe, bakat ape?

Yuhanis:
Smpai guling2 skali ke?
Pasni ko guling2 plak nanges sbb duit abes wat gie laundry baju
Haha..

XIII said...

what the what??haha..

itu br spenderman, blum lg shitman..
mcm2 hal la diorg ni...

Mus said...

Apek:
Yg tu lgi wat panas hati..
Tp aku xkn percaya slgi aku x tgk dgn mata kepala aku sndiri..haha