Wednesday, February 2, 2011

Fernando Torres ke Chelsea!!!!!

Rilex2, bawak bertendang penduduk dunia sekalian. Ni bukan Torres si penyepak bola tu. Ni hanyalah pak cik Roberts yg keje dye print baju kat Chelsea je..haha *mane la tau ade plak yg lurus tahap pembaris gie caye plak kn..*

Ni baru la betul brader Torres kite..


Fuhh..akhirnye selepas 3, 4 hari yang agak memenatkan Torres kini sah milik Chelsea FC. Err..diorang kat London tu la yang penat duk ke hulu ke hilir, aku duk Jerantut ni refresh webpage depan laptop je la kejenye. Papepon aku sebagai fan Chelsea agak.. emm.. begitu.. cukup *jap jap, susun ayat jap* BANGGA la senang citer dengan perpindahan Torres ni. Harapan aku semoga dye tak la jadi hampeh cam aku nyer ex-idola-err,still-idola-aku-lagi-kot-kalau-tak-campur-karier-dye-kat-chelsea, Shevchenko bile dah masuk Chelsea ni. Semoga dye boleh membawa banyak lagi kemajuan dan kejayaan ke Stamford Bridge.

Pehal aku perati cam Michael Ballack je ek, mamat yang nampak muke tu?? Hmm..ade hidden agenda ni

Ekceli, Torres ni dah lama nak keluar Liverpool..dari pertengahan tahun lepas lagi dah. Dan sekarang dye dah dapat peluang, ape lagi cabut je la kan. Ramai plak fans Liverpool yang tak puas hati dengan Torres. Cakap Torres tak setia kpd kelab dan peminat la sampai siap bakar-bakar lagi jersey Torres. Agak-agak la kan.. Torres sendiri pun cakap yang dye nak pergi lagi jauh dalam karier dye, nak menang mende lain plak. Lagipun dye dah 26 & tak menang pape pon sejak masuk Liverpool. Dengan keadaan Liverpool yang terumbang-ambing skrg ni & tak kompem pon boleh main dlm Champions League season depan, tak salah aku rasa kalau Torres nak masuk Chelsea yang agak terjamin la sikit compare to Liverpool. And Torres pon dah buat tugas dye dengan agak baik kat Liverpool. Gol pun banyak.. Nak expect apa lagi dari Torres kan sampai bakar jersey la plak.. Bukan dye sain kontrak seumur hidup dengan Liverpool pun.. Komen bawah ni aku amik dari Daily Mail, ada relevannya kat situ..

"As a neutral I just wonder why fans really get so sulky when a player leaves their club. He never signed a lifetime contract on arrival. In this particular case, Fernando is Spanish(no historical or lineage link with and English club), he only got a job like any other professionals, he felt not fulfilled at his job and looked for another job. Another employer needed his skills and offered to employ him and even giving £50m to his current club. So tell me what is there to lose? For instance I don't know if anyone should even be surprised if Anelka or Robbie Keane leaves a club, they are amongst the most travelled and all players can leave a club when they feel like as long as there was no clause in their contract tying them to the club for a lifetime. Real football followers remember Eduardo, he got seriously injured playing for Arsenal and never made a full recovery so decided to go to the Ukraine, he came back to the Emirates and they booed him. Shocking.



Tapi *ada tapi*  aku boleh faham la nape diorang wat camtu.. Torres kiranya dah jadi cam idola kat Anfield tu, orang beli jersey dye la..tup tap dah nak pindah la plak. Dengan Torres yang request nak tukar saat-saat akhir plak, sape x bengang kan? Liverpool nak cari pengganti kat mane beb..? Safee Sali?? *tak pasal2..* Liverpool sekarang ni pon dah ada pengganti Torres yakni Luis Suarez dan Andy Carroll. Mamat Suarez tu pon bukan calang-calang player. Kalau aku la jadi defender, aku bagi je Suarez ni lalu siap cakap lagi "Ehe, silakan.. silakan.." Main bukan main ganas, kalah Tevez. Tak pun aku takut dye silap haribulan gigit telinga aku plak nanti kalau aku tak bagi lepas. Citer betol ni beb, dye gigit telinga orang sampai kene ban bape match ntah.. Gila ganas.. Yang si Carroll ni plak bukan maen mahal Liverpool beli.. Tak ingat neraka beli 35 juta. Ntah kompem ntah tak boleh gantikan tempat Torres..

Ni lagi sorang player baru Chelsea, David Luiz. Dengar citer cambez je mamat ni. Kena la include dye skali.. Kang kecik ati plak nangis kat korner bilik sensorang cakap aku duk sibuk cakap pasal Torres je..
*mati2 aku ingat ni senior aku tyme kolej dulu, Kumeyl. Haha..rilex bro, gurau kasar cket je..sori*

Papepun hujung minngu ni sure gempak. Mane tak nye, Torres akan pakai jersey biru no 9 Chelsea buat pertama kalinya dan akan menentang sape lagi kalau bukan.....*drum roll sikit.sikit je jgn lebih2..* LIVERPOOL !!

p/s: heharap kengkawan kite yg belajar kt Mesir tu selamat.sama2 la doa.. "adik" aku ade kat sane beb..

No comments: