Friday, February 11, 2011

Yela, Torres kan banyak berjasa hebat ensem kacak bergaya!!


Salam. Ekceli, aku xtau pun nak tulis ape. Sesaje mengisi 'masa terluang' petang Jumaat ni dgn menjengah blog. Mungkin jugak sbg terapi selepas aku & Chelsea dikritik hebat oleh kengkawan aku sejak dari Ahad lepas. Bayangkan la kalau satu kelas duk kutuk aku tanpa dibekap oleh sesape. *ceh, bajet aku player la plak* Haha. Sengal.. Tp dah kalah nak wat camne kan..? Bukan kita player pun, setakat duduk Mesia bersorak nangis depan TV je la.. Tengah duk sesaje ni, terdengar roomate aku Meor borak ngan ustaz bilik aku ni ttg Teori Evolusi Charles Darwin tu. Maka TING!! *sila buat bunyi mentol menyala atas kepala*, aku tetiba memandai reka teori melibatkan fans Liverpool terhadap perpindahan Torres ke Chelsea. Ni ha dye teori aku tentang fans Liverpool.

TEORI 1: Fans Liverpool Masih Sayang Kat Torres
Penonton aritu rata2 fans Liverpool.. Memang bising la bile gambar Torres didisplaykan kt TV sebab kene boo.. Tapi aku tau yang diorang masih sayang kat Torres, sebab tu diorang marah kan?? Dalam situasi ni, ayat/pepatah/wateva seperti 'Marah Tandanya Sayang' sangat sesuai digunakan. Sama la jugak time Benayoun pindah masuk Chelsea. Mana ada fans Liverpool tetiba nak protes & bakar2 baju dye.. Diorang sayang Benayoun xde la macam diorang sayang kat Torres kn... Yela, Torres kan banyak berjasa hebat ensem kacak bergaya. Tak macam Banayoun yang boleh la tahan, emm OK la... & dye jugak Yahudi. Mengikut comparison yang aku kira 'agak' seimbang ni, mesti la orang akan sayang Torres lebih lagi kn.. Fans Liverpool, baik korang ngaku cepat : Korang still sayang Torres lagi kan???

TEORI 2: Liverpool Nyer Fans Takut
Bile fikir-fikir & imbas-imbas kembali, aku kekadang pelik gak. Sepanjang season ni diorang kutuk Torres cakap Torres x perform la, main cam hampeh la.. TAPI, nape diorang marah sangat bile Torres pindah ke Chelsea. Dye dah la x perform, lantak dye la kalau nak pindah ke kelab lain. Bukan ada effect buruk kat Liverpool pun secara logik akal. *well, mungkin ada sesikit kesan buruk..tapi for the sake of my teori, aku ignore je la* Sebenarnya, fans Liverpool takut lagi-lagi sebab Torres pindah masuk Chelsea. Walaupun Chelsea agak hampeh la jugak kebelakangan ni, tapi diorang percaya yang nasib Chelsea mampu berubah menjadi baik dengan adanya Torres dalam team Chelsea. Diorang gak takut dengan berpindahnya Torres, nasib Liverpool akan jadi lebih buruk walaupun Torres main cam hampeh bak kata diorang. Yela, Torres kan banyak berjasa hebat ensem kacak bergaya. Manusia ni bila2 je boleh berubah dan diorang tahu yang walaupun Torres main x bagus season ni, Torres boleh je dgn tetibanye transform jadi hebat semula. Dah tentulah Torres menjadi satu kehilangan besar bagi diorang. Baru masuk Chelsea, kalau masuk MU xtau la ape jadi. Kene bakar kot rumah Torres?!

Ngaku je la..korang sayang aku kan??!

Aku suka baca komen orang2 tentang citer Torres ni kat Daily Mail. Ramai yang mengutuk dye tapi ada jugak yang sokong Torres & akui masih sayang kat Torres. Bagi aku la, aku respek kat orang-orang yang mengaku dye still sayang lagi kat Torres. Pada aku, diorang ni jujur. X macam certain orang menyalahkan Torres yang kata mereka Torres memungkiri kontrak yang dye sign. Ada relevannya diorang cakap camtu tapi bagi aku diorang sebenarnya nak mengelakkan dari mengaku yang diorang masih sayang kat Torres.   Yela, Torres kan banyak berjasa hebat ensem kacak bergaya. Hmm..boleh gak ni jadi teori no 3 kan?? TEORI 3: Fans Liverpool Tak Jujur. Haha.. Nape, korang x puas ati?? Buat la teori korang sendiri...

p/s: Ni sekadar teori/pandangan kosong aku je la. Yela, nak cakap depan2 ngan orang ramai x berani plak. Dah la pendiam. Tulis kat blog je la. So, korang yang baca terpaksa la terima apa yang aku mengarut ni. Haha padan muke..


2 comments:

Anonymous said...

sambung tajuk ko..."...macam aku? hehh"

Mus said...

Haha..apsal plak cm aku..