Monday, May 11, 2009

Oh Mama, Saya Mau Kawen..

PERINGATAN: Tajuk di atas xde kaitan dgn post kali ini.


W/pon rase mcm dh lambat giler..tp nak wat gak post ni. Yela..mane bole tahan tengok sume org wat post pasal mak diorang kan?? Nak la gak wat..huhu..

Tapi setelah difikirkan banyak kali (w/pon x smpai 10 saat), aku cam beng0ng jap. Aku nak tulis ape ek?? Haha..

Aku selalu tengok org ucap yg dye sayang kt mak dye..slalunye kt dalam drama tv tu la..haha.. Aku x penah tengok org ucap secara live lagi.. Sbb aku sendiri pon x penah ucap mende tu w/pon kt mak aku sndiri. Derhakakah aku?? Ade la cket2 kot.. Kalau nak kire ikot skala, maybe 7 dari 10 kot..huhu.. (sah2 aku ni anak yg derhaka..).

Korang mesti tertanye-tanye, nape ko x penah ucap yg ko sayang mak ko? (yeke korg tnye??) Aku pon x tau la nape.. W/pon jauh di dasar hati aku, aku sayang giler babeng kt mak aku cume x dapat nak luahkn dgn kata2 je.. Simpan je la dlm hati biar berkarat..haha..

So, dgn adenye blog ni dpt la aku luahkn rasa sayangku yg teramat sangat kt mak aku. W/pon mak x bace pon blog ni.. Tp aku rase lagi bagus kalau dye x bace kot..ngeh3

Sebelum mengakhiri karangan ini, izinkan saya menyampaikan sebaris pantun..

MAK, MUS SAYANG MAK!!

Rase lawak plak kalau aku ckp mende ni dpn mak aku..huhu (*Ye..ye.. aku mmg bodoh, korg x payah ckp pon aku dh tau)

10 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

ah malu plak nak mengaku, akak pun tak pernah ucap sayang secara live..hehe... tapi sayang tak semestinya diungkapkan dengan kata-kata...tapi harus dibuktikan dengan perbuatan..jadi anak yang baik, mendengar kata, hati mak pasti dapat merasa sayang itu..hehehe...

(but don't take things for granted, kadang2 jugak kalau x dilafazkan, org takkan tahu apa di hati kita huu..)

Redz da Tsar said...

Luahan sayang bukan semata-mata pada mulut... Kadang-kadang apa terucap pada mulut tidak melambangkan dalam hati... Yang terucap di mulut mungkin hanya retorik... Ye la, ada orang Barca kata 'Barca menang lawan Chelsea semi final, atas usaha Barca' tetapi dalam hati berkata 'naseb referee baik giler...
haha..
Bapak best analogi dengan bola
p/s: Buang la word verification tu... Mengarut jer...

Anonymous said...

haha.. aku pun x penah ckp kat mak aku terang2. ngeh2.

f. said...

aku penah. tp muke malu2 kuceng.hahaha.

Mus said...

Kak CC:
"sayang tak semestinya diungkapkan dengan kata-kata"
Setuju2..
Sbb ni la sy x penah ckp kt mak..huhu
Alasan tol..

Redz:
Btol ckp bro redz tu..syg x smstinye kt mulut je..
Err..ape kene mengena dgn barca plak??
Haha..memandai je analogi
Tp isi kndungan analogi tu mg btol..barca mng sbb ref..tp diorg mmg deserved la gol iniesta tu..
Oww..ade ek word verifikesyen tu??
Nnti la buang..huhu

Mus said...

Ra-bee-ah:
Haha..kntoi di ctu..
X pyah ckp pon xpe..asalkn kite jd anak yg baek sudeyh..

Farah:
Pergh..hebat la ko wat muke kucink..
Cmne tu ek??
Haha..tp skurg-kurgnye, ko penah gak ckp..
Sejuk perut mak dgr..hua3

f. said...

hahaha. aku ckp once je kut.
lain2 kad je tlg ckp kan.
sbb aku mmg xreti nk express bnde2 cmni.hahaa.

emm..em..mcm puss in boots dlm shrek tu.hahaha

Mus said...

Haha..
Xpe la, ade gak kad drpd xde..

Mak Uda said...

Sebagai ibu, memang terharu gila bila anak ucap sayang. At least, tak dapat ucap, anta la sms. Ucapan mudah ni eloklah semasa mak masih ada, peluklah dan ciumlah dia sebab bila ibu telah tiada segalanya sudah tidak bererti.Jika Mus tak mulakan sekarang, nak tunggu dah kawen? Lagi susah, renung-renungkan.

Mus said...

Isk..isk..
Btol tu..
Insaf2..