Tuesday, May 26, 2009

Chekgu Suruh Anta Full Report Ke Cherating Esok Pagi.. Sebab Tu Aku Buat..

"Woi, cepat cket! Nanti kene tinggal..Sempat lagi mandi..", jerit diorg kt aku.
"Rilex la..lambat lagi bas tu", jawabku.

***

Daym, aku dh lambat ni. Diorg ckp nk b`kumpul kul 10.30 tp ni dh kul bape. X sampai 5 minit, aku dh siap berkemas. Laju giler.. Cepat2 turun tangga kejar diorg kt depan. Sampai je kt tempat tunggu bas, tgk2 ramai lagi yg x sampai. E`eleh..wat rugi je aku siap cepat2.

Before bertolak.

About 30 minit pastu baru kitorg bertolak ke Cherating. Yahuu.. Malam tu xde xtvt sgt pon wat dlm bas selain selebret besday Achai n Hafiz. Hafiz!? Dlm setahun ni je dh berpuluh kali smbut besday dye. Haha.. Di saat sume org tgh syok layan mimpi, muncul 2 orang budak ni. Sorg mat rempit, sorg lagi bdk penyayang. Caer (rempit la sbb dye ade moto..aku ade C70 jerk..haha) & Mumoka nama diberi. Keje diorg amek gmbar budak2 yg tgh tido. Haha..xde keje tol bdk 2 ekor ni. Sampai kt Cherating kul 4.30 pg. Pagi tu hujan. Subuh jap pastu bersarap. (bersarap?! weih, new vocab ni utk brekpes.haha..). Ronda2 pantai jap.

Bosan tunggu "sarap" x sampai2.

Ronda2 pantai.
Dari barat: Izzul, Bdk Introverted, Afif (Afif?? ok..ok..fine.. Apek la), Caer, Mumoka, Pesal

Tempat penginapan.

Bergambar reramai dpn bilik.

Dlm kul 8.00 pg baru dpt check in. Bilik pon bole tahan. Ade TV tu.. Woooo.. Jakun jap.. Yela, kt INTI mane ade TV ni.. Pagi tu dimulakan dgn xtvt Beach Cleaning. Murid2, eja betul2.. B-E-A-C-H ye!! Bukn B-I-T-C-H ok..


Team Babi Laut (??) sdg beraksi semasa Beach Cleaning

Dah penat bersih pantai, kitorg pon mandi laut. Ade yg maen bola kt pantai. Yahoo.. Lame dh mndi-manda kt laut. Maen baling bola ragbi n timbang bola tampar dlm air. Bez tu.. Setelah 3 jam mandi smpai kecut2 jari, baru la benti mandi. Giler lama.. Kerbau pon x berkubang lame cmni. (yeke?? aku ikot sedap mulut je ckp ni..) Kitorg diberi rehat selama 4 jam. Free nk wat pape. So, ape lagi..ramai2 wat taik mata la. Aku tido jap je sbb pastu gie ronda2 sekitar Cherating ngan Naza. Join maen layang2. Dlm kul 4 ptg baru la ade xtvt. Kali ni ade sukaneka. Lari dlm guni, lari ikat kaki, lawan pijak belon & lawan bawak air (xtau nama dye ape..). Pastu maen beach volleyball 7 sebelah. Syok giler maen ramai2.. Memang sengit la match tu. Sengit sbb dua2 team ade "lubuk" masing2. Haha.. Sangap lak maen smpai x sedar dh gelap..

X tinggi pon layang2 korg terbang.

Bdk pompuan maen timbang2 bola.

Laki plak maen sepak2 bola.

Lari dlm guni.

Pijak2 belon.

Mlm tu ade parti BBQ smbil ditemani unggun api. Byk nk mmpos makanan. Disebabkn aku x suke pembaziran berlaku, aku makan la byk2 ngan Meng. Lapar tahap cipan ni. Bape ketul ayam ntah aku tibai mlm tu. Kenyang punye pasal, x larat nk berdiri. Pastu ade wat gem "Truth & Dare". Huh, malas aku nk maen.. Ape class maen permainan bdk2 kecik ni?! "Ckp je la ko cuak nk maen..nk cover2 plak" Ok2.. Memang cuak pon nk maen. Huhu.. Kalau bdk ni suruh aku menari mcm Red Indian keliling api tu nnti cmne?? Hungga..hungga.. Haha.. Tanak aku..aku ni dh la pemalu orangnye.Ececeh.. Lagi satu, nnti kantoi la rahsia aku.. Huhu.. Sbb aku tau ape soalan yg akn disoal nnti. Tanak..tanak.. Tengok dari jauh je cukup.. Tp bukn aku sorg je yg x join. Caer ngan Pesal pon cuak gak nk join gem tu. Kami budak2 penakut..haha.. Abes je gem tu, selebret besday Ayoot plak.. Bez tu smbut besday kt tepi pantai.. Mlm tu tido atas lantai je. Aku la.. sbb katil kecik je. Bantal plak xde sbb Meng conquer bntal sorg2.. Siot je..


Meng & Peng bersama gitarnye.

Bakar ayam ramai2 (ramai yg nyebok..aku skali) smbil nyanyi lagu nasyid & patriotik.
Lagu Menara Bangsa pon ade.Haha

Makanan mlm tu.. Lapar siot..

Sekitar gem Truth & Dare.

Pagi Ahad ade senamrobik. Menari poco-poco n chicken dance. Pastu, bdk laki lawan futsal pantai sementara bdk pompuan lwn beach volleyball. Lepas final tp kalah penalti. Mcm Chelsea klh ngan MU wktu Chmpions League la plak.. Kuciwa tol.. Pastu sejukkan badan. Mandi laut lagi.. Ade yg maen kayak. Yg hijack kayak org pon ade gak. Yela, drpd bayar 20 hingget utk sejam, baek hijack je kayak org laen. Huduh tol perangai bdk ni.. Aku x la, aku baek je.. Hehe.. Tgk kartun kt bilik lagi bez..

Poco-poco dance

Caer mengambil penalty kick ala2 Beckham amek free kick

Farid bersusah-payah m`dayung kayak. Berat sgt kot si Ecah tu. Haha

Dlm kul 12 tgh ari, ktorg check out. Makan tgh ari kt Bandar Ikan Patin. Temerloh.. Dlm kul 4.30 ptg baru bertolak balek INTI n arrive kt kolej dlm kul 7.30..

Konklusinye, mmg bez la pegi Cherating ni. Bole menenangkan fikiran smbil melupakn kehidupan kt kolej yg serabut. Dapat bercuti sama2 dgn bebudak laen. Dpt kenal sambil merapatkn lg ikatan sesama kengkawan.. N banyak lagi kebeztan yg x dpt digmbarkn dgn kata2.. Rugi woo x pegi..


Cherating, never forget..

Dh..dh..cukup.. Byk giler aku tulis ni. Letih da tgn ni tekan2 kibod.. Ceh, padahal letih upload gambar2 je. Huu~..
Ciao..

p/s: xtau nk wat tajuk ape..sbb tu tajuk nmpak cm bangang cket... Uhuks..


15 comments:

asrihashim said...

tajuk best!
citer best!
cherating best!

Mus said...

Cherating konpem BEZZ!!
Tp tang tajuk n citer tu xtau la..
Rase nk gie lagi je kn??
Windu la kt Cherating..
Haha..

asrihashim said...

yeah!
next sem pulak.

~Cinta Cukulet~ said...

kekanak riangnnya korang hehehe :P

norulqalbi said...

riang gumbire yerp??
>___<"

f. said...

heh.truth or dare?
hahaha.
u are so dead man, kalau ko kene mlm tu.
ngahahahahaa. :P:P:P:P
jk jk.
truce,kayy?

btw,
ko bru tau ke SARAP tu?
bia betol weh? sadis tul.
kat skolah aku tula yg ktorg gune *almaklumla bdk2 samura pemalas*
haahha

Mus said...

Asri:
ade lagi ke??
Nak pegi lagi la kalau cmtu..
Jom2..
Haha..


Kak CC:
Riang?? Bese la..kanak2 ribena..
Haha..
Bukan senang nk jumpe wktu yg bole relax2 cmni..


Cecha:
Yupp..
Riang sungguh..


Farah:
Sebab tu aku tanak maen..
Mmg mati aku klu kene mlm tu..
Duk jauh2 je cukup la..
Haha..
Oww, yeke?? Aku ketinggalan zmn cket..haha

fatah85 said...

report panjang2.
bagus2.

Mus said...

Sesaje nk prektis wat report cm kt skolah dulu2..
Haha..

f. said...

hahaha.ko lari ke? RUGI rugi RUGI.
hehehe. *nyesal xlari jgak* TT__TT
free2 kene. adess.
hem..mmg tertinggal pn neh.haha. sarapan - sarap.
nalem tau x?

Mus said...

Nalem?? Apekah??
Haha..
Cm kelas bahasa asing la plak..

f. said...

haha.
seryes weh ko xtau?
nalem short for nasi lemak.
kehkehkeh :P
haah.bahase alien INTI.

Mus said...

Oow..yeke..
Aku ingtkn short 4 NAk LEMpang..
Haha..
inti mmg byk alien

f. said...

hek.
NAk LEMpang?
uiyo..jauh menyimpang.
aku dpt rasa ade org tgh berapi skrg.
kehkehkeh.
sape yekk?

yeee.inti ALIEN *whoa name baru*

Mus said...

Haha..