Wednesday, May 27, 2009

Petang Yang Bosan-Sebab-Xde-Mende-Nk-Buat-&-Orang-Laen-Plak-Tido-Mungkin-Sebab-Letih-&-Cuaca-Bole-Tahan-Panas Di Cherating

"Adeish, peningnye pale ni", getusku dlm hati.
Tengok kiri kanan. Caer, Pesal, n Izzul ngah membuta lagi. Letih kot lps Beach Cleaning pagi td.
Aku bangun dr katil. Kul 2 lebih. Zohor jap. Pas solat, nampak Naza cm tgh xde mende nk wat. Aku pon approach Naza.
"Oit Naza ! Jalan jom." ajakku dgn bengis.
Nampak muke aku cm ganas semacam je, Naza pon takut smpai nk t`kencing.
Dgn terketar-ketar Naza menjawab, "Err..err..jom la".
"Huh, tau takut..", monolog aku dlm hati.

Mule2 kitorg berdua cadang nak join Mumoka jalan2 kt Cherating tu. Tp sebab kelibat bulu idung dye pon x nampak, kitorg jalan dua org je la. Mule2 gie ronda kedai2 souvenier jap. Dapat la baju selai. Kendian, kitorg due jalan2 sekitar perkampungan kt Cherating tu. Kalau tengok, kat situ org banyak wat bisnes rumah tumpangan utk pelancong2 je. X pon, bukak kedai souvenier. Xde mende sgt yg bole dibuat kt situ. Org2 muda remaja mcm aku ni susah nk nmpak batang idung diorg. Maybe diorg dh b`hijrah ke bandar2 besar cm Kolumpo tu kot. Yela, duk kt situ keje ape je yg diorg bole wat. Nak panjat pokok kelape, beruk dh ade. Nak bersih pantai, bebudak INTI College dh ade. Ngahaha.. Eh, korg jgn bangga plak. Baru puji cket, dh kembang lebih2 plak..

Pas beberapa kilometer b`jalan, ktorg benti jap amek2 gmbar. Agak2 dh penat berposing persis gaya model biskut Meri, kitorg pon teruskn journey ktorg. Kali ni kitorg jalan2 tepi pantai. Nampak pompuan mat saleh tgh berjemur. Bez wooo!! Err, maksud aku bez sbb dpt jalan2 tepi pantai...bkn sbb mat saleh tu. Ngeh3.. Jgn fikir yg bukn2 plak. Kotor btol otak korg ni. Dush3.. Haha.. Tetibe aku nampak pasir. Sebab x tahan, aku pon... Oit..oit.. Xde masa aku nk buang air kt pasir cm kucing slalu wat tu. Sebenarnye, kitorg wat menatang xde pekdah ni..

PG-13: Sila dapatkn kebenaran ibu bapa utk yg b`umur 13--
Muahaha..

Lawa x..lawa x?? Bagi kitorg sbg lelaki yg x kreatif, ni kire abes lawa la ni. Haha.. nenek aku yg umur 80++ tu pon bole wat lagi cantik kot.. Dh penat wat grafitti kt pantai tu, kitorg pon berjalan kt pesisir pantai. Maen2 air jap. Pastu balik bilik sbb penat gler. X sampai 30 minit rehat, Naza ajak gie tgok bebudak pompuan maen layang2 (kacau tol mamat ni..T_T). Sebab dh lame x maen layang2, aku pon setuju. Dan.. dan.. cite tamat di sini sbb aku mls nk citer dh. Xde mende pon nk citer sbnrnye.. Xde motif.. Sementara connection tenet INTI masih wujud ni,baek wat post baru kn?? Haha.. tgk gmbar je la..



p/s: dialog kt atas x penah b`laku..hanya mitos s`mata2

21 comments:

Nabilah Farhana Yahya said...

igtkan graviti leh wat kat dinding jer..rupe2nye kat atas pasir p0n leh wat ek...not bad.. XD

Mus said...

*grafitti
Huhu..
Bole la wat kt ats pasir..
Tp kene gune batang kayu la..x bole gune spray..
Haha..

f. said...

i spot SOMETHING scandalous.
kehkehkeh.
dlm pic censored tu.haha.nk aku isikn tmpt kosong x? >:)

Mus said...

Aku tau ape yg ko mksudkn..
Ngahaha..
Bukan bdk inti pon..
Ko x tau nyer..

norulqalbi said...

huu~ mengape pnjg sgt title 4 dis post??~~
\^O^/

f. said...

ahaha.
oh yeahhh?
xpela.nk isi gak dgn amnde yg ak tau.hahahah xPP

Anonymous said...

parah,, aku pun nmpk jugak!!!!!!!!!!!!

ngeh3.

Mus said...

Cecha:
Bez ape?? Sbb dpt menjelaskn lagi ape yg sdg b`laku..huhu


Farah:
Isi la..konpem salah!
Haha..


Ra-bee-ah:
Tu je yg korg nmpak..
Huh..

Anonymous said...

kitorg hanya melihat perkara2 penting. yg remeh temeh tu tolak tepi je. hahaha.

Mus said...

Haha..
Ade2 je korg ni..

f. said...

bi'ah,
dah dah la tu parah.
dari kecik kazen aku duk panggey aku "PARAHHH!!"
geez. parah betol2 aku nnt.
hahahaha.
well, mate kite nmpk bnde yg same.
hehe

mus,
MESTI LAAAAAAAAAAAAA =))

Mus said...

Mate org pompuan ni mmg lbh kurg je..
Haha..

parah,
CPT HENTIKANNNNNN..

f. said...

kahkah. BETUL!!

tanak HENTIKANNNNNNNNNN!
stop calling me parah la.siot tol.hahaha

Mus said...

Klu ko benti sume ni bru la aku benti pggil ko parah..
Haha..

f. said...

haha.
kay then.
pggey la parah pn.
da biase.
sbb i won't stop that.
kekeke

f. said...

haha.
kay then.
pggey la parah pn.
da biase.
sbb i won't stop that.
kekeke

f. said...

haha.
kay then.
pggey la parah pn.
da biase.
sbb i won't stop that.
kekeke

f. said...

haha.
kay then.
pggey la parah pn.
da biase.
sbb i won't stop that.
kekeke

Mus said...

Farah:
Stop la..


Farah lagi:
Stop la..


Lagi lagi Farah:
Stop la..


Farah yg x serik3:
Stop la..


*Letih tol...wat skali dh la

f. said...

kehkehkeh.
pesal byk sgt tu?
*pure2 inesen
hahahaha.
yela2.
aku stop. FOR NOW >:)

Mus said...

Biasanye org akn pos komen byk2 lps dye t`pos 2 komen yg sama..
Pastu dye akn pos lgi 2 komen utk 'cover'..
Haha..