Friday, September 18, 2009

Jus Tembikai Perisa Watermelon

Xde mende nk buat. Bosan. Malam ni, blok A senyap. Orang dah balik raya. Tinggal la aku sensorang. Ada gak student cina 2,3 orang. Nak tengok movie. Xde mood plak. Pasang lagu kuat-kuat. Boys Like Girls. Album baru, Love Drunk.
***
Petang tadi. Pegi bazaar ramadan. Sensorang. Sampai je, hujan plak. Tumpang khemah orang jap. Tunggu hujan benti. Sementara tunggu, ada sorang brader tegur. Aku x kenal pun dye. Dye x kenal gak aku. Borak-borak. Banyak dye tanya aku. Tapi aku jawab sepatah je. Macam-macam soalan. Soalan pelik pun ada. "Henset apa pakai?". Pelik x? Pelik bagi aku. Or mungkin x pelik cuma kurang sesuai aku rasa.
***
Xde mende sangat yang jual kat sini. Aku ingat nak beli murtabak. Lama x makan. Duk INTI nasi campur Maqmar memanjang. Bosan. Tapi xde jual murtabak la plak kat sini. Argh. Tension. Alih-alih, ushar bundle. Beli makanan & balik.
***
Bukak pose. Ayam ngan apam balik. Pasang lagu raya. Konon nak dapat feel raya la. Padahal, pose ada lagi sehari. Sedih gak. Moga diberi kesempatan utk ramadan akan datang.
***
Keluar bilik. Terserempak dengan Lau. Dye hulur tangan. Aku sambut. "Selamat Hari Raya. Maaf Zahir & Batin". Cam terharu cket. Aku senyum. Borak jap. Dye x balik. Sebab cuti bdk CSAM skjap je. Woi budak CSAM, padan muka !! Aku gelak sensorang. Dalam hati je. Huh, nape la tiket aku esok?

"Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir & Batin"

"Mintak maaf bebanyak"

:)


5 comments:

norulqalbi said...

selamat hari rye!!~~~
hahahahahaha~~

Un Phat Lee said...

smelah kte.
tket ak hr sabtu gk :D

adh said...

selamat hari raya~

Mus said...

Slmt ari raye semua !

Nor Liyana Mohamad Rosly said...

owh macam ade ngutuk budak sam di sini. rasa2 mcm terasa pulak sbb ak dah di inti skang ni. huh.